Phishing

Wat is phishing?

Phishing is een vorm van internetfraude. Het bestaat uit het oplichten van mensen door ze te lokken naar een valse (bank)website, die een kopie is van de echte website en ze daar — nietsvermoedend — te laten inloggen met hun inlognaam en wachtwoord of hun creditcard-nummer. Hierdoor krijgt de fraudeur de beschikking over deze gegevens met alle gevolgen van dien. De slachtoffers worden vaak via e-mail naar deze valse website gelokt met daarin een link naar de (valse) website met het verzoek om zogenaamd “de inloggevens te controleren”.

Wat doen wij om phishing te voorkomen

Onze spamfilters zijn ingesteld op het herkennen van phishingmails. Bij al onze email- en internetdiensten zit een spamfilter inbegrepen. Hieronder lichten we toe hoe u zelf phishing kunt herkennen.

Wat kunt u doen tegen phishing

Beveilig uw computer goed, doormiddel van een antivirusprogramma en firewall.

Klik geen ongewenste popups aan op internet en klik niet op links in mails die u niet vertrouwt.

Wij zullen u nooit naar een wachtwoord vragen per e-mail of telefonisch. Heeft u een e-mail ontvangen, waarin gevraagd wordt naar deze gegevens? Klik niet op deze e-mail en verwijder deze direct uit uw mailbox.

Heeft u wel gereageerd en/of geklikt? Neem direct contact op met de helpdesk via bovenstaande contactgegevens. Wanneer u uw usercode en/of wachtwoord heeft doorgegeven via een link in een dergelijke mail, wordt uw e-mail waarschijnlijk misbruikt door derden.